Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2021

ΡΟΥΤΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 ΡΟΥΤΙΝΑ

Το πρώτο και βασικό για να κυλήσει μια χρονιά ομαλά, χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις ,
αλλά και που βοηθάει πολύ τα παιδιά είναι η ρουτίνα σε καθημερινές υποχρεώσεις/λειτουργίες. Αφιερώνω πάντα τις πρώτες μέρες στο να μάθουμε τα παρακάτω:



  • Προσέλευση: Ανάλογα βέβαια με τους κανονισμούς που υπάρχουν σε κάθε σχολείο, μαθαίνουμε στα παιδιά τι ακριβώς πρέπει να κάνουν κατά την προσέλευσή τους στο σχολείο. 1.Αφήνουμε τσάντα και βγαίνουμε έξω. 2.Μαζευόμαστε για προσευχή στις γραμμές. 3.Μπαίνουμε μέσα με σειρά χωρίς να τρέχουμε. 
  • Γραμμή: Μαθαίνουμε στα μικρά μας πώς μπαίνουμε σε γραμμές. Ο καθένας μας ακολουθά τον δικό του τρόπο , αυτόν όμως πρέπει να τον μάθουν τα παιδιά πολύ καλά για να μην έχουμε φασαρίες μέχρι τα Χριστούγεννα. Αφιερώνουμε ένα 10λεπτο στη Μελέτη (τις πρώτες 10 μέρες) για αυτή τη ρουτίνα. Ο γυμναστής επίσης βοηθά σε αυτήν τη διαδικασία. 
  • Τάξη: Μπαίνοντας στην τάξη , 1.ανοίγουμε τσάντα και ετοιμάζουμε όλα όσα έχουμε να δώσουμε στην/στον κυρία/ κύριο μας. Προσωπικά τους βάζω να συγκεντρώνουν όλα τα τετράδια και τα φυλλάδια στο κέντρο της ομάδας , ώστε να περάσει ο βοηθός να τα πάρει.2. βγάζουμε το τετράδιο ορθογραφίας (όταν έρθει ο καιρός) και γράφουμε ημερομηνία ή το βιβλίο με το οποίο θα ασχοληθούμε. 3. καθόμαστε στη θέση μας.
  • Βοηθός: Βοηθός της ημέρας ορίζεται κάποιο παιδί κάθε φορά. Για μεγαλύτερη ευκολία καλό είναι να έχουμε μια λίστα με τα ονόματα των παιδιών αναρτημένα σε κάποιο πίνακα αναφοράς και με τη βοήθεια ενός δείκτη να κρατάμε τη σειρά. Ο βοηθός αναλαμβάνει να μαζέψει τετράδια, να μοιράσει φυλλάδια , βιβλία κτλ. , να μαζέψει υλικά (μαρκαδόρους, πινακάκια, πλαστελίνες), να σβήσει τον πίνακα, να φέρει κάτι από το γραφείο ή άλλη τάξη. Στην τάξη μου είναι και αυτός που μπαίνει πρώτος (με την ομάδα του από πίσω) στη γραμμή (για να μην έχουμε το αιώνιο θέμα ποιος θα είναι πρώτος). 
  • Τουαλέτα: Εκμεταλλεύομαι την ξενάγηση στο σχολείο μου που γίνεται μέσα από το αντίστοιχο κεφάλαιο στη Μελέτη και αφιερώνω χρόνο (μπόλικο) στη σωστή χρήση της τουαλέτας. Πώς πηγαίνουμε τουαλέτα, τι κάνουμε μετά, πώς πλένουμε σωστά τα χέρια (βρέχω χέρια, κλείνω βρύση , βάζω σαπούνι, σαπουνίζω σωστά, ανοίγω βρύση, ξεπλένω, ξανακλείνω βρύση), πώς σκουπίζω τα χέρια μου και πού πετώ το χαρτί.  
  • Κανόνες: Από πολύ νωρίς μιλάμε για τους κανόνες και την αξία τους. Συμφωνούμε μαζί όλους τους κανόνες. Αφήνουμε τα παιδιά να ορίσουν τι είναι σωστό και τι όχι (έχουν πολύ καλή αίσθηση) και αφού καταγραφούν όλοι οι κανόνες υπογράφουμε και το συμβόλαιο. 
  • Άσκηση σεισμού: Από την αρχή της χρονιάς μαθαίνουμε στα πιτσιρίκια μας πώς πρέπει να αντιδράσουμε σε περίπτωση σεισμού. Γίνεται επανάληψη φυσικά (όσο πιο συχνά τόσο καλύτερο) όλη την περίοδο. Τα παιδιά είναι μικρά και τρομάζουν. Είναι βασικό από την αρχή να ορίσουμε πως όταν ξέρω πώς να φερθώ , ο σεισμός δε θα μου προκαλέσει κάτι. Αποφεύγουμε τον πανικό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο γαργαληστής - Το παραμύθι που δεν είχε τέλος του Κώστα Βάρναλη

Ο γαργαληστής Ζούσε πριν από χρόνια, σχεδόν στα βάθη της Ανατολής, ένας παράξενος Ληστής. Καθόλου Εγωιστής, ούτε κι Εφοπλιστής, Παλαιστής, Τ...