Τιτίνα , η κότα
Διαβάσαμε το σκιασμένο κομμάτι πολλές φορές και με αρκετούς τρόπους:
- Μπερδέψαμε τη σειρά των λέξεων
- διαβάσαμε με ύφος θυμωμένο, αγριεμένο, κλαψιάρικο, χαρούμενο, ενθουσιασμένο
- Διαβάσαμε σε ομάδες
Μάθαμε πώς να γράφουμε Τ,τ , το ενώσαμε σε παρεούλα με τα φωνακλάδικα γράμματα στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων.
Η διδασκαλία ξεκινά από την εικόνα που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και υποστηρίζει το κείμενο, που έτσι κι αλλιώς σε αυτό το στάδιο τα παιδιά δεν είναι σε θέση να το διαβάσουν όλο. Απευθύνουμε ερωτήσεις στους μαθητές:
Ποιους βλέπουμε στην εικόνα αυτή; (Στοχεύουμε στους δύο καινούριους ήρωες, τον Ορφέα και τη μητέρα του). Με την απάντηση γράφουμε «Ορφέας», «μαμά» στον πίνακα.
Πού βρίσκονται;
Πώς το καταλαβαίνουμε ότι είναι χωριό; Εσείς έχετε χωριό; Έχετε ζώα στο χωριό σας;
Τι κρατάει η μαμά;
Γιατί κρατάει βαλίτσα; Με τι θα φύγουν; Γιατί φεύγουν; Εσείς έχετε ταξιδέψει ποτέ με τρένο; Πώς κάνει το τρένο;
Τι κάνει ο Ορφέας; Με την απάντηση γράφουμε «πίτα» στον πίνακα. Τι μπορεί να λέει στην κότα του;
Έχετε ταΐσει ποτέ κότα; Πώς μπορεί να λένε την κότα του Ορφέα;
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα.
Ανάλυση και σύνθεση της λέξης "Τιτίνα".
Τους διαβάζουμε το σχετικό λάχνισμα και τους βάζουμε το τραγουδάκι και το τραγουδάνε μαζί.
Χωρίζουμε τη λέξη Τιτίνα, βρίσκουμε την πρώτη φωνούλα. Τους ενημερώνουμε ότι σήμερα μαθαίνουμε Τ, τ. Κυκλώνουν λοιπόν τα γράμματα αυτά στο λάχνισμα.
Κάνουμε την άσκηση "Τι τρώει η Τιτίνα, η κότα;"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου