Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

ΝΥΧΤΩΝΕΙ

 Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2021

Νυχτώνει


Στο κεφάλαιο "Νυχτώνει" εκτός από το γράμμα Νν ασχοληθήκαμε με πολλές δραστηριότητες και κάναμε διάφορες συζητήσεις.
Ξεκινήσαμε, όπως πάντα, μελετώντας την εικόνα. Εστιάσαμε ιδιαίτερα στο ύφος και την έκφραση των παιδιών. Προσπαθήσαμε να τη μιμηθούμε και να φανταστούμε τον λόγο που οδήγησε τα παιδιά σε αυτή.

Συνεχίσαμε ονομάζοντας όσο περισσότερα πράγματα της εικόνας μπορούσαμε. Έπειτα προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τον νέο επιβάτη της αλφαβήτας από τις λέξεις.

Αφού είδαμε τον τρόπο γραφής , το τοποθετήσαμε στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων και το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά φωνακλάδικα για να φτιάξουμε παρεούλες , που τις διαβάσαμε πολλές φορές. Μαζί με αυτά φτιάξαμε το νέο γράμμα και με καλαμάκια.



Κατόπιν φτιάξαμε τον άξονα των λέξεων και μπήκαμε να διαβάσουμε το κείμενό μας.

Μετά από αυτό, το επεξεργαστήκαμε , το διαβάσαμε μοιράζοντας τους ρόλους και κυκλώσαμε όλα τα Νν που συναντήσαμε. Εδώ κάναμε και μια συζήτηση γύρω από το φόβο. Ονομάσαμε όλοι τους φόβους μας και εξηγήσαμε τι είναι αυτό που μας φοβίζει. Ήθελα να το δουλέψω περισσότερο (κάνοντας την Αφοβη νεράιδα που θα έπαιρνε τους φόβους μας) , αλλά χρόνος δεν υπήρχε!

Συνεχίσαμε με τη λέξη είναι, ακόμα μια λέξη που μαθαίνουμε ολικά (έχουν μαζευτεί πολλές και τα παιδιά μπερδεύονται είναι η αλήθεια).
Αφού μετρήσαμε και είπαμε όλα τα γράμματα που φτιάχνουν τη λέξη είναι, κάναμε και την άσκηση με το είναι. Σε αυτή την άσκηση τα παιδιά έπρεπε να βρουν τι έλειπε και να το συμπληρώσουν έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η λέξη είναι.
Παρακάτω δουλέψαμε τις υποθέσεις. Χρησιμοποιώντας το "Λες να είναι..." των υποθέσεων των παιδιών του βιβλίου κάναμε κι εμείς δικές μας υποθέσεις.
Λίγο πριν το τέλος της 1ης μέρας διαβάσαμε το ποίημα και εντοπίσαμε τα Νν αφού εξηγήσαμε και τους λόγους για τους οποίους κάποια από τα ν ήταν κεφαλαία. Το ακούσαμε φυσικά και μελοποιημένο.


Είδαμε και το βίντεο (κάτι που τηρείται απαρέγκλιτα στην τάξη μας!!!!) "Η ντροπαλή ντομάτα".




Τη 2η μέρα μετά την ανάγνωση μπήκαμε στο Τ.Ε. και επεξεργαστήκαμε τις εικόνες βρίσκοντας τα Νν.

Εδώ συνδυάσαμε λίγο τη Γλώσσα με τα Μαθηματικά που κάνουμε αυτην την περίοδο και γράψαμε πάνω από κάθε εικόνα πόσα ήταν τα ν , χρησιμοποιήσαμε το σύμβολο που μάθαμε και βρήκαμε και το σύνολο.


Στη συνέχεια γράψαμε Νν και δουλέψαμε τη λέξη νονά 
Δουλέψαμε έπειτα την επόμενη άσκηση συνδυάζοντας με την εικόνα των παιδιών από το βιβλίο και μαθαίνοντας πως η Νένα και η Νανά ήταν αυτές που έκαναν το θόρυβο που τρόμαξε τα παιδιά.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο γαργαληστής - Το παραμύθι που δεν είχε τέλος του Κώστα Βάρναλη

Ο γαργαληστής Ζούσε πριν από χρόνια, σχεδόν στα βάθη της Ανατολής, ένας παράξενος Ληστής. Καθόλου Εγωιστής, ούτε κι Εφοπλιστής, Παλαιστής, Τ...