Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022
Με βάρκα και σωσίβιο
Το κεφάλαιο αυτό θα το διδαχτούμε πάλι σε 2 μέρες , χώρισα όμως σε 2 μέρη με βάση το κάθε νέο γράμμα. Έκανα δηλαδή τη μια μέρα το Ωω και την άλλη το Ββ.
Την πρώτη μέρα επεξεργαστήκαμε την εικόνα και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι να είχε συμβεί. Σαν κείμενο κάναμε μόνο τις 3 πρώτες σειρές (ως τα λόγια του Άρη). Αφού τις διαβάσαμε , εντοπίσαμε το πρόβλημα που αντιμετώπισαν τα παιδιά και προτείναμε διάφορες λύσεις.
Διαβάσαμε το κείμενο (2 φορές εγώ και μια φορά μόνα τους) και εντοπίσαμε το νέο γράμμα. Το βάλαμε στο τρενάκι και στη λίμνη με τα φωνακλάδικα.
Εδώ ενημέρωσα τα παιδιά πως πλέον έχουμε μάθει όλα τα φωνακλάδικα που κατοικούν στη λίμνη και είπαμε το παρακάτω διαδεδομένο ποιηματάκι: "Οι φωνούλες είναι 7 και φωνάζουν δυνατά: α,ε,ι,ο,η,ω,υ".
Στη συνέχεια μάθαμε τα ονόματα των 2 "ο" , όμικρον και ωμέγα, την ιστορία τους και διαβάσαμε μερικές λέξεις με το νέο ω.
Έπειτα το γράψαμε στο Τ.Ε. , το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά σύμφωνα και φτιάξαμε παρεούλες και λύσαμε τις ασκήσεις στο βιβλίο και το Τ.Ε. που βασίζονταν στο Ωω.
Την πρώτη μέρα επεξεργαστήκαμε την εικόνα και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι να είχε συμβεί. Σαν κείμενο κάναμε μόνο τις 3 πρώτες σειρές (ως τα λόγια του Άρη). Αφού τις διαβάσαμε , εντοπίσαμε το πρόβλημα που αντιμετώπισαν τα παιδιά και προτείναμε διάφορες λύσεις.
Διαβάσαμε το κείμενο (2 φορές εγώ και μια φορά μόνα τους) και εντοπίσαμε το νέο γράμμα. Το βάλαμε στο τρενάκι και στη λίμνη με τα φωνακλάδικα.
Εδώ ενημέρωσα τα παιδιά πως πλέον έχουμε μάθει όλα τα φωνακλάδικα που κατοικούν στη λίμνη και είπαμε το παρακάτω διαδεδομένο ποιηματάκι: "Οι φωνούλες είναι 7 και φωνάζουν δυνατά: α,ε,ι,ο,η,ω,υ".
Στη συνέχεια μάθαμε τα ονόματα των 2 "ο" , όμικρον και ωμέγα, την ιστορία τους και διαβάσαμε μερικές λέξεις με το νέο ω.
Έπειτα το γράψαμε στο Τ.Ε. , το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά σύμφωνα και φτιάξαμε παρεούλες και λύσαμε τις ασκήσεις στο βιβλίο και το Τ.Ε. που βασίζονταν στο Ωω.
Είδαμε και το βίντεο "Το ωραίο ωρολόγιο".
Τέλος μάθαμε καινούριους ορθογραφικούς κανόνες μέσα από τις συμβουλές του σοφού βάτραχου. Βασιστήκαμε στο άρθρο και την προσωπική αντωνυμία και μέσα από αυτά γνωρίσαμε πότε βάζουμε ωμέγα και πότε βάζουμε όμικρον.
Δουλέψαμε τις ασκήσεις μέσα από την παρουσίαση τόσο στον πίνακα όσο και στο φυλλάδιο με τις αντίστοιχες ασκήσεις.
Τέλος μάθαμε καινούριους ορθογραφικούς κανόνες μέσα από τις συμβουλές του σοφού βάτραχου. Βασιστήκαμε στο άρθρο και την προσωπική αντωνυμία και μέσα από αυτά γνωρίσαμε πότε βάζουμε ωμέγα και πότε βάζουμε όμικρον.
Δουλέψαμε τις ασκήσεις μέσα από την παρουσίαση τόσο στον πίνακα όσο και στο φυλλάδιο με τις αντίστοιχες ασκήσεις.
Την επόμενη μέρα δουλέψαμε με τον ίδιο τρόπο γνωρίζοντας το Ββ. Διαβάσαμε πρώτα το υπόλοιπο κείμενο και το επεξεργαστήκαμε με πολλές ερωτήσεις και προτάσεις των παιδιών.
Έπειτα το εντοπίσαμε μέσα στο βιβλίο μας και το χρωματίσαμε. Στη συνέχεια είδαμε τον τρόπο γραφής, τον δουλέψαμε στον πίνακά μας, το τοποθετήσαμε στο τρενάκι της Αλφαβήτα και φτιάξαμε το σπιτάκι του στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων. Μετά το διαβάσαμε μέσα σε λέξεις του κειμένου και φτιάξαμε τον άξονα λέξεων του Ββ. Το ποίημα το διαβάσαμε και εντοπίσαμε κι εδώ όλα τα β και τα ω. Μελοποιημένο δεν το ακούσαμε μιας και είναι ολοκληρωμένο το τραγούδι στο επόμενο γράμμα. Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις στο Τ.Ε. και το βιβλίο.
Τέλος παρακολουθήσαμε και το βίντεο " Ο βιολιστής βάτραχος".Έπειτα το εντοπίσαμε μέσα στο βιβλίο μας και το χρωματίσαμε. Στη συνέχεια είδαμε τον τρόπο γραφής, τον δουλέψαμε στον πίνακά μας, το τοποθετήσαμε στο τρενάκι της Αλφαβήτα και φτιάξαμε το σπιτάκι του στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων. Μετά το διαβάσαμε μέσα σε λέξεις του κειμένου και φτιάξαμε τον άξονα λέξεων του Ββ. Το ποίημα το διαβάσαμε και εντοπίσαμε κι εδώ όλα τα β και τα ω. Μελοποιημένο δεν το ακούσαμε μιας και είναι ολοκληρωμένο το τραγούδι στο επόμενο γράμμα. Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις στο Τ.Ε. και το βιβλίο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου