Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

Δομή Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

 Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ

Υποθεματική: Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα

Η εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελεί το πρώτο βήμα σε μία κατεύθυνση σεβασμού, προώθησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων που μοιραζόμαστε όλοι και όλες.

Σύμφωνα με τον 4ο Άξονα του Παγκόσμιου Προγράμματος για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΗΕ, η εφαρμογή των βασικών στόχων της εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα αποτελεί τον τέταρτο βασικό άξονα της στοιχειώδους εκπαίδευσης του πολιτισμού μας, ανάμεσα στην ανάγνωση, τη γραφή και την αρίθμηση, γεγονός που διαμορφώνει μία αδήριτη ανάγκη στο πλαίσιο του εθνικού μας εκπαιδευτικού συστήματος. Η προσέγγιση της εκπαίδευσης των δικαιωμάτων του ανθρώπου στο σχολείο, διασφαλίζει ότι κάθε συμβαλλόμενο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας (εκπαιδευτικοί, μαθητές/ριες και γονείς) κατανοούν, σέβονται και υπερασπίζονται τα αναφαίρετα αυτά δικαιώματα, τα οποία περιλαμβάνονται στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Η προετοιμασία των μικρών μαθητών της Α΄& Β΄ τάξης για την προσαρμογή σε διάφορες καταστάσεις της κοινωνικής τους ζωής και αποτελεσματική ανταπόκριση των προκλήσεων, εστιάζει στην κατηγορία των δεξιοτήτων της κοινωνικής ζωής τους (αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα και υπευθυνότητα)


 

Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν

·       Δεξιότητες ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία

·       Δεξιότητες μάθησης: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

·       Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων


Στόχοι που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο

·       Να γνωρίσουν τα δικαιώματα των παιδιών και την αξία τους για μια ισορροπημένη ανάπτυξη και μια ευτυχισμένη ζωή.

·       Να αντιληφθούν ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά του πλανήτη ίση πρόσβαση σε φαγητό ,νερό και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

·       Να κάνουν προτάσεις και να αναλαμβάνουν δράση .

·       Να ευαισθητοποιηθούν, στο θέμα αποδοχής του διαφορετικού και του μοναδικού, να προβληματιστούν και να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο δικαίωμα της ποιοτικής ζωής που έχουν όλοι οι άνθρωποι.

·       Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με ανθρώπους από άλλα μέρη της γης και να μάθουν τις ιστορίες τους

·       Να καλλιεργήσουν γλωσσικές δεξιότητες

·       Να έρθουν σε επαφή και να χρησιμοποιούν κατάλληλα λογισμικά για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης.

·       Να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως ένα πολυτροπικό εργαλείο αναζήτησης της γνώσης.

·       Να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας και την ανακάλυψη μέσα από τη συνεργασία.

·       Να γνωρίσουν και να μιλήσουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα, να μάθουν να τα σέβονται και να τα υπερασπίζονται.

 

Στόχοι ως προς το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων
Οι δραστηριότητες του εκπαιδευτικού υλικού/προγράμματος βασίζονται στις αρχές της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης εμπλέκοντας όλα τα γνωστικά αντικείμενα του ωρολογίου προγράμματος.

Η γνωριμία της ομάδας

1ο Εργαστήριο : «Ας  γνωριστούμε ξανά»

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

      Η κατανόηση της σημασίας των δικαιωμάτων

      Να γνωρίσουν τα δικαιώματα των παιδιών και την αξία τους για μια ισορροπημένη ανάπτυξη και μια ευτυχισμένη ζωή.

      Να αντιληφθούν ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά του πλανήτη ίση πρόσβαση σε φαγητό ,νερό και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

      Η εφαρμογή των δικαιωμάτων σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο

      Διάκριση ανάμεσα στις ανάγκες και στις επιθυμίες του ανθρώπου

      Ο σεβασμός της διαφορετικής ταξινόμησης ορισμένων δικαιωμάτων έναντι άλλων

      Η προετοιμασία των μικρών μαθητών για την προσαρμογή σε διαφορετικές καταστάσεις της κοινωνικής τους ζωής αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, υπευθυνότητα, προσαρμοστικότητα)

      Να κάνουν προτάσεις και να αναλαμβάνουν δράση .

      Να ευαισθητοποιηθούν, στο θέμα αποδοχής του διαφορετικού και του μοναδικού, να προβληματιστούν και να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο δικαίωμα της ποιοτικής ζωής που έχουν όλοι οι άνθρωποι.

      Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με ανθρώπους από άλλα μέρη της γης και να μάθουν τις ιστορίες τους

      Να καλλιεργήσουν γλωσσικές δεξιότητες

      Να έρθουν σε επαφή και να χρησιμοποιούν κατάλληλα λογισμικά για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης.

      Να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας και την ανακάλυψη μέσα από τη συνεργασία.

      Να γνωρίσουν και να μιλήσουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα, να μάθουν να τα σέβονται και να τα υπερασπίζονται.

 

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. «Μαγικό κουτί», κύκλος στην τάξη, το μαγικό κουτί δίνει τον λόγο στον μαθητή που το κρατάει και δίνει στοιχεία όπως όνομα, οικογένεια, επιτεύγματα που μπορεί να καταφέρει τώρα και δεν μπορούσε πέρσι
  2. Συμπλήρωση ανθρώπινης φιγούρας, φιλοτέχνηση μικρού σκίτσου ανθρώπου με τι γνωρίζει, τι συναισθήματα έχει, τι μπορεί να κάνει με τα χέρια ή τα πόδια του
  3. Αφίσα τάξης με τα ονόματα των παιδιών σε συννεφόλεξο
  4. Συζήτηση κλεισίματος, πώς ένιωσαν, πώς τους φάνηκε το εργαστήριο

 

 

 

2ο Εργαστήριο: «Συναισθήματα – Διαχείριση θυμού»

…………………………………………………………………………………

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

       Η ανάπτυξη ενός ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος, δημιουργώντας προκλήσεις για συμμετοχή των παιδιών σε «προβληματικές» καταστάσεις

       Ενεργοποίηση και χαλάρωση προκλητικών και διασκεδαστικών μαζί καταστάσεων

       Εμπλοκή σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες

       Εναλλαγή της διαλογικής συζήτησης και του βιωματικού παιχνιδιού

       Ενίσχυση των δεσμών της ομάδας

       Ενεργή συμμετοχή στη μάθηση

       Αξιοποίηση πρότερων γνώσεων

       Οικοδόμηση των εννοιών, των αξιών, των γνώσεων, των δεξιοτήτων των παιδιών και των στάσεών τους

       Αξιοποίηση βιντεοπροβολέα και κεντρικού Η/Υ για τη συζήτηση στην ολομέλεια

       Συνεργασία ανά δύο σε μικρές ομάδες

 

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Συζήτηση στην ολομέλεια για αυτά που τους θυμώνουν
  2. Πώς ξεσπάνε
  3. Πώς μπορεί να λυθεί το πρόβλημα
  4. Βίντεο: «Πώς να νικήσεις τον δράκο του θυμού – Χρήσιμες συμβουλές»

(αναπνοή, αποφεύγεις αυτά που σε θυμώνουν, πηγαίνεις σε ήσυχο περιβάλλον, σκέφτεσαι με ψυχραιμία, ζητάς τη συμβουλή μεγαλύτερου, κάνεις κίνησης καλής θέλησης, πιστεύεις σε σένα κ.ά)

 

 

 

 

 

 

 

3ο Εργαστήριο: «Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Καταιγισμός ιδεών
  2. Καρτέλες αναγκών και επιθυμιών – φύλλο εργασίας
  3. Συζήτηση στην ολομέλεια
  4. Αναφέρουν μια βασική τους ανάγκη ή μια επιθυμία

 

 

4ο Εργαστήριο: «Επιθυμίες – Ανάγκες – Δικαιώματα»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Προβολή βίντεο με κινούμενα σχέδια θέμα τις βασικές ανάγκες των παιδιών
  2. Συζήτηση στην ολομέλεια
  3. Προβολή βίντεο με θέμα «Τα δικαιώματα των παιδιών» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του παιδιού-20 Νοεμβρίου
  4. Συμπλήρωση επιθυμιών-αναγκών και δικαιωμάτων- Εκπαιδευτικός σε ρόλο γραμματέα σε ομαδικό φύλλο εργασίας

 

 

5ο Εργαστήριο: «Αφίσα – Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Αφίσα σε ψηφιακή μορφή χωρίς τίτλο
  2. Προφορική περιγραφή και απόδοση τίτλου
  3. Αποκάλυψη του αρχικού τίτλου
  4. Ερωτήσεις σύνδεσης των βασικών αναγκών με τα δικαιώματα

 

 

6ο Εργαστήριο: «Γνωριμία με κείμενα άρθρων από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των παιδιών»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Παιχνίδι συμπλήρωσης ψηφιακού παζλ
  2. Δίνουν τίτλο στα δικαιώματα
  3. Εκπαιδευτικός – αναγνώστης των άρθρων στην ολομέλεια
  4. Τα παιδιά παρακολουθούν και παρακινούνται να αποδώσουν το περιεχόμενο των άρθρων, αποτυπώνοντας την προσωπική τους εκδοχή στην κατανόηση τους.
  5. Ψηφιακές εικόνες- ομαδική εργασία

 

 

7ο Εργαστήριο: «Δικαιώματα παιδιών με αναπηρία»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Συζήτηση, ενεργοποίηση συναισθήματος
  2. Διαφορετικότητα και δικαίωμα στη ζωή
  3. Επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο – γνωριμία με Παραολυμπιακά Αθλήματα

 

8ο Εργαστήριο: «Έχουν όλα τα παιδιά δικαιώματα;»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Μελέτη περιπτώσεων (πρόσφυγες, αναπηρίες)
  2. Προβολή πινάκων ζωγραφικής με θέμα το προσφυγικό και τα παιδιά πρόσφυγες
  3. Ψηφιακές φωτογραφίες παιδιών- Ερωτήσεις (τι παρατηρείτε; Τι σκέφτεστε;, τι σας κάνει να αναρωτιέστε;) εστιάζοντας στην απουσία συγκεκριμένων δικαιωμάτων στις μελέτες περίπτωσης

 

9ο Εργαστήριο: « Δίνω δικαίωμα-Μπορώ να βοηθήσω»

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Βίντεο με κινούμενα σχέδια της Unisef
  2. Ζητάμε δικαιώματα για όλα τα παιδιά
  3. Οι μαθητές διατυπώνουν φράσεις υποστήριξης και διεκδίκησης εφαρμογής των δικαιωμάτων για όλα τα παιδιά
  4. Μέσω διαδικτυακής εφαρμογής (wheelofnames), ενεργοποιείται το ρολόι των δικαιωμάτων, οι μαθητές παρακινούνται να προσφέρουν το δικαίωμα που θα επιλεγεί με το γύρισμα του τροχού, σε όποιο παιδί θεωρούν ότι του είναι απαραίτητο για την αξιοπρεπή διαβίωσή του.

 

10ο Εργαστήριο: «Ειρήνη»-η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

…………………………………………………………………………………

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

1.     Παιχνίδια ενεργοποίησης (χειραψία, περπάτημα στον χώρο, οδήγησε τον τυφλό)

2.    Προβολή ταινίας «Ειρήνη»- Η ιστορία ενός κοριτσιού πρόσφυγα

3.    Ερωτήσεις ανοικτού τύπου (πώς αισθάνεται το κορίτσι;- ποια τα βαθύτερα συναισθήματά του;- ποιοι οι ήρωες της ιστορίες; - πώς θα τους περιγράφατε; - τι πιστεύετε ότι έχει συμβεί; - πώς σας φάνηκε η ιστορία; - τι σας έκανε εντύπωση;

4.    Συζήτηση για τους πιθανούς λόγους φυγής της Ειρήνης

5.    Ζωγραφική αγαπημένης σκηνής της ιστορίας

Ασκήσεις-Παιχνίδια προθέρμανσης

Χειραψία – Ας ανταλλάξουμε όνομα.
Κινούμαστε στον χώρο και με όποιον συναντιόμαστε ανταλλάσσουμε χειραψία λέγοντας το όνομά μας. Στη συνέχεια, κάνουμε το ίδιο, αλλά αντί για το όνομά μας λέμε το όνομα του άλλου κι αυτός το δικό μας.

Περπατάμε!  Τα παιδιά περπατούν στον χώρο αλλάζοντας συνεχώς κατευθύνσεις. Δεν σχηματίζουν κύκλο και δεν ακουμπούν κανέναν. Δεν μιλούν και έπειτα από προτροπή του εμψυχωτή αλλάζουν τρόπο βαδίσματος – μεγάλα βήματα, βήματα προς τα πίσω, βήματα σε λάσπη, σε νερό κτλ. Με το «ΣΤΟΠ» του εμψυχωτή, όλοι παγώνουν και με το «Πάμε» ξεκινούν πάλι.

Περπάτημα με στόχο ένα αντικείμενο ή μια κατάσταση: Τα παιδιά κινούνται στον χώρο στοχεύοντας σε ένα αντικείμενο. Όταν φτάσουν σε αυτό το σημείο, αλλάζουν κατεύθυνση.

Οδήγησε τον τυφλό. Τα παιδιά σε ζευγάρια.  Το ένα παιδί οδηγεί το δεύτερο  που έχει τα μάτια κλειστά. 

Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία


       Καταιγισμός ιδεών

       Ερωτήσεις ανοικτού τύπου

       Συζήτηση

       Μελέτη περίπτωσης

       Ζωγραφική

       Κολλάζ

       Χρήση τεχνολογίας

       «Ειρήνη»-Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα/ https://youtu.be/WQJhuAfVTqo

       Τα δικαιώματα του παιδιού/ https://www.youtube.com/watch?v=LTWczvJzSlQ&t=14s

       Animation / https://www.youtube.com/watch?v=NqiO8QpUjP8&t=13s

       https://www.youtube.com/watch?v=mzGr2I4pBzU

       Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού/ Unisef

       Τα εικονογραφημένα δικαιώματα του παιδιού (κάρτες με τα δικαιώματα του παιδιού)/https://www.living-democracy.gr/textbooks/volume-5/part-3/documents-and-teaching-material-4/

       Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια/https://www.synigoros.gr/paidi/downloads/sp.pdf

       Παραολυμπιακά αθλήματα/Μπότσια/https://youtu.be/US5RqD5D8zA , Καλαθοσφαίριση με αμαξίδια/ https://youtu.be/Cu-T5oSe2xQ,  Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

       Διαχείριση θυμού/ Πώς θα νικήσετε τον δράκο του θυμού/ https://youtu.be/k_7t_kjmyUg


Εργαστήριο 5-11-2021

 « Ας γνωριστούμε ξανά»

   Το μαγικό «κουτί»

Στον «κύκλο» της τάξης κάθε παιδί παίρνει στα χέρια του το μαγικό κουτί και παίρνει και το «δικαίωμα» του λόγου. Παρακινείται να αναφέρει πληροφορίες για το όνομά του,  στοιχεία για την οικογενειακή του κατάσταση, αλλά και κάποια επιτεύγματά του (τι καταφέρνω σήμερα που δεν μπορούσα την προηγούμενη χρονιά). Για να τους ξεκλειδώσω, ξεκίνησα με την παρουσίαση του εαυτού μου, αφού τους είπα πως ό,τι πούμε στον κύκλο μένει εκεί, είναι σαν "μυστικά" που τα ανταλλάσσουμε, τα εμπιστευόμαστε ο ένας στον άλλον.

Η ανταπόκριση των παιδιών μεγάλη. Παρουσίασαν τον εαυτό τους ξανά και θυμήθηκαν τι δεν μπορούσαν να καταφέρουν πέρσι και το καταφέρνουν φέτος. 

Οι περισσότεροι παραδέχτηκαν ότι φέτος κατάφεραν να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν. Η αγωνία το να μάθουν να διαβάζουν καλύτερα για να καταφέρουν να διαβάσουν παραμύθια στα μικρά τους αδέλφια.

Βέβαια, κάποιοι φέτος κατάφεραν να κάνουν μπάνιο χωρίς μπρατσάκια, ποδήλατο χωρίς  βοηθητικές και να ανεβούν σε δύσκολα παιχνίδια στο λούνα παρκ.

Εργαστήριο 12-11-2021

"Σκίτσο ανθρώπου"


Τα παιδιά μέσα από θύελλα ιδεών περιγράφουν συναισθήματα, χαράς, λύπης, αγάπης, αλλά και φόβου και θυμού που ένιωσαν σε διάφορες στιγμές τους. Ακόμα, ανέφεραν πράγματα που γνωρίζουν, όπως ότι τα δέντρα μεγαλώνουν και μας δίνουν το οξυγόνο.

Τέλος, σε αυτά που κάνουμε με τα χέρια ή τα πόδια μας είναι τόσα πολλά που έπρεπε να περιοριστούμε σε ενδεικτικά όπως ότι: γράφουμε, πιάνουμε, αγκαλιάζουμε, παίζουμε, κολυμπάμε, τρέχουμε, περπατάμε, ζωγραφίζουμε, κατασκευάζουμε...

Οι μαθητές καλούνται να φιλοτεχνήσουν και να σημειώσουν σε μικρό σκίτσο ανθρώπου κάτι που γνωρίζουν, ένα συναίσθημα και ό,τι μπορούν να κάνουν με τα χέρια ή με τα πόδια τους. Το ίδιο Φύλλο χρησιμοποιείται σε διαφορετικές φάσεις του προγράμματος ως μέσο σύγκρισης των καταγραφών τους. 

Τα παιδιά πήραν το φύλλο με το σκίτσο στο σπίτι για να το τελειώσουν με την υπόσχεση να το ξαναφέρουν στο σχολείο.

Εργαστήριο : "Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει"

Μετά από συζήτηση για τις ανάγκες του ανθρώπου τα παιδιά είπαν και ζωγράφισαν όπως μπορούσαν σε ένα φύλλο εργασίας στο ένα μέρος πράγματα που κάνουν καθημερινά και στο άλλο μέρος πράγματα που τους αρέσει να κάνουν. Μιλήσαμε για την ανάγκες και τις επιθυμίες των ανθρώπων.



Εργαστήριο : "Ειρήνη"- Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Προβάλλουμε την ταινία, εστιάζοντας την προσοχή των παιδιών στα συναισθήματα της Ειρήνης.

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα



Πώς αισθάνεται; ποια είναι τα βαθύτερα συναισθήματά της; ποιοι είναι οι ήρωες της ιστορίας μας; πώς θα τους περιγράφατε; τι πιστεύετε ότι έχει συμβεί; - Πώς σας φάνηκε η ιστορία; - τι σας έκανε εντύπωση; Συζητάμε για τους πιθανούς λόγους φυγής της Ειρήνης.
Το κάθε παιδί ζωγραφίζει μια σκηνή που του άρεσε. Αφηγούμαστε την ιστορία με βάση τις ζωγραφιές

Συναισθήματα εκφράσεις προσώπου και κινήσεις σώματος
Καθόμαστε σε κύκλο, σε ομάδες πέντε ατόμων το πολύ. Ζητάμε από τα παιδιά να πάρουν διάφορες εκφράσεις (να κατσουφιάσουν, να κλείσουν τα μάτια τους, να φουσκώσουν τα μάγουλά τους, να χαμογελάσουν, να κλείσουν το ένα μάτι, να σηκώσουν τα φρύδια τους). Στο χρόνο που μεσολαβεί από τη μια έκφραση στην άλλη τα παιδιά χαλαρώνουν το πρόσωπό τους. Εξηγούμε πότε χρησιμοποιείται κάθε έκφραση (π.χ. κατσουφιάζω όταν είμαι στεναχωρημένος ή κάνω κάτι δύσκολο).

Επαναλαμβάνουμε την άσκηση με τα παιδιά σε ζευγάρια και στραμμένα πρόσωπο με πρόσωπο. Το ένα παιδί πρέπει να κάνει μια έκφραση και το άλλο με τη σειρά του να το μιμηθεί. 

Επεκτείνουμε την άσκηση συμπεριλαμβάνοντας κινήσεις του σώματος (π.χ. τα χέρια στη μέση σημαίνουν θυμό).

Προβάλλουμε πάλι την ταινία χωρίς ήχο. Τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα της Ειρήνης από τις εικόνες και μόνο. 

Συναισθήματα και συγκινήσεις που συνδέονται με την προσφυγιά
Με βάση τις ζωγραφιές, τα παιδιά συζητούν τους πιθανούς λόγους φυγής της Ειρήνης. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν για τους φόβους τους.
Στη συνέχεια καλούμε κάθε παιδί να ζωγραφίσει τους φόβους του.

Συγκεντρώνουμε τις ζωγραφιές, τις ομαδοποιούμε ανάλογα με το είδος του φόβου και συζητάμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να καταπολεμήσουμε το φόβο μας.

  Βασικές ανάγκες των παιδιών.

 Με τη βοήθεια της εικόνας της Ειρήνης με τους ανθρώπους στο χωριό, τα παιδιά θα πρέπει να καθορίσουν τι είναι αυτό που λείπει από τα λευκά τετράγωνα.

·       Ζητάμε από τα παιδιά να θυμηθούν τι χρειαζόταν η Ειρήνη (ένα μέρος να κοιμηθεί και να φάει). 

·       Συζητάμε με τα παιδιά για τη σπουδαιότητα των αναγκών, τη διαφορά μεταξύ αναγκών και επιθυμιών και τις συνέπειες της μη ικανοποίησης των αναγκών τους. 

·       Ζωγραφίσαμε ατομικά τα βασικά δικαιώματα.

·       Τι θα ήθελα να κάνω με την Ειρήνη αν τη συναντούσα;

Διαφορετικότητα αποκλεισμός

Ζητάμε από τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις διάφορες μορφές απόρριψης από τις οποίες υπέφερε το μικρό κορίτσι. Τονίζουμε με προσοχή τις λεπτές διαφορές μεταξύ των διαφόρων τύπων απόρριψης .

 

Τι ευχή θα δίνατε στην Ειρήνη για να ξαναβρεί τη χαρά και να είναι ευτυχισμένη;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο γαργαληστής - Το παραμύθι που δεν είχε τέλος του Κώστα Βάρναλη

Ο γαργαληστής Ζούσε πριν από χρόνια, σχεδόν στα βάθη της Ανατολής, ένας παράξενος Ληστής. Καθόλου Εγωιστής, ούτε κι Εφοπλιστής, Παλαιστής, Τ...